- Elementy czynne,
zamknięte,
zlikwidowane.
- St. - stacja, Sth - St. handlowa, StT. - St. Techniczna
(towarowa), Po - przystanek, Poł - przystanek z ładownią, Ł -
ładownia, m - mijanka, Podg - post. odgał., Pe - post. odst., Pb -
post. boczn.
-
- *1 Była tam bocznica cegielni.
- *2 ładownia i poster. osłon. Od ładowni odchodziła
kolejka wąskotorowa do pobliskiego dworu i okolicznych lasów.
- *3 Od stacji odchodziła bocznicz do cegielni.
- *4 Była tam ładownia.
- *5 Huta Wilhelma po 1945 roku Dolnośląskie Zakłady
Odlewnicze.
- *6 Posterunek bocznicowy i bocznica fabryki WALD w
Broszku. Po 1945 roku bocznica WPHS.
-
- Więcej o historii linii można
przeczytać tutaj:
- Sławomir Fedorowicz "Kolej zakładowa
fabryki WALD w Brożku k. Tuplic" ŚK 5/2012 str.38-40.
-
- Ostrów Wielkopolski (Ostrowo)
- Stacja 1 klasy usytuowana na 0,000 km linii
Ostrów Wlkp. - Grabowno Wlk., 136,121 km linii Łódź Kaliska -
Forst i 86,254 km linii Kluczbork - Poznań
- położona na wysokości 133 m npm. Stacja posiada budynek dworca, 2 magazyny, 2
lokomotywownie, wieżę wodną, 2 rampy boczno-czołowe, place
ładunkowe, 3 perony, 3 nastawnie (było ich 7), budynki
gospodarcze, techniczne i mieszkalne dla pracowników.
- Układ torowy to: 5 torów głównych
zasadniczych, 9 głównych dodatkowych, grupa torów towarowych, 2
grupy torów postojowych składów, grupa torów PLK, oraz grupa
torów przy placach ładunkowych. Od stacji odchodzą
bocznice do ZNTK, i do Fabryki Sklejek.
-
- Ostrów Wlkp. Zach. (......)
- Stacja usytuowana na 138,582 km linii Łódź Kaliska - Forst położona na wysokości 136 m npm.
- Stacja uruchomiona w 1955 roku. Na stacji są 2 nastawnie
Oz i Oz1.
- Układ torowy to: 2 topry główne zasadnicze, 7 głównych
dodatkowych i tory zdawczo-odbiorcze bocznic ( Węglomet,
Wytwórnia betonu, PKN Orlen i Węglozbyt).
-
- Ostrów Wlkp. Gorzyce (Gross Gorzyce, Groß Gorzyce, Bittersdorf, Gorzyce
Wielkie)
- Stacja 4 klasy usytuowana na 142,165 km linii Łódź Kaliska - Forst
położona na wysokości 144 m npm.
- Około 1998 roku zdegradowana do przystanku.
- Na stacji był budynek dworca, nastawnia Gw, wc,
peron wyspowy, rampa boczno-czołowa i droga ładunkowa.
- Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 2 główne
dodatkowe i 1 ładunkowy. Około 1998 roku wycięto wszystkie tory
dodatkowe.
-
- Łąkociny (Łąkocin, Lonkocin, Hochwiesen)
- Stacja 4 klasy usytuowana na 146,5 km linii Łódź Kaliska - Forst
położona na wysokości 150 m npm.
- Około 2008 roku wycięto tory dodatkowe a stację
zdegradowano do przystanku.
- Stacja miała budynek dworca z magazynem i nastawnią Łk,
2 perony, rampę boczno-czołową i drogę ładunkową.
- Na stacji były 2 tory główne zasadnicze, 4 dodatkowe i 1
ładunkowy.
-
- Daniszyn (Danischin, Dieterslinde)
- Przystanek i posterunek odstępowy usytuowany na 150,454 km linii Łódź Kaliska - Forst
położona na wysokości 130 m npm.
- Był tam budynek dworca, wc, budynek mieszkalny, semafory i 2
perony.
-
- Biadki (Biadki, Battken)
- Stacja 4 klasy usytuowana na 153,88 km linii Łódź Kaliska - Forst
położona na wysokości 136 m npm.
- Na stacji jest budynek dworca z magazynem 2 nastawnie Bd i
Bd1, wc, peron nr.1(obecnie zlikwidowany), peron
wyspowy nr.2, rampa boczno-czołowa, rampa boczna i droga
ładunkowa.
- Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 2 główne
dodatkowe i 1 ładunkowy.
- Od stacji odchodzi bocznica do fabryki Parkietu.
-
- Gorzupia (Gorzupia, Franzensfeld)
- Przystanek i posterunek odstępowy usytuowany na 158,602 km linii Łódź Kaliska - Forst
położona na wysokości 132 m npm.
- Był tam budynek dworca, wc, 2 perony i semafory.
-
- Durzyn (Durschin)
- Stacja techniczna usytuowana na 162,443 km linii Łódź Kaliska - Forst
położona na wysokości 138 m npm.
- Są tam 2 nastawnie Dz i Dz1. Od stacji
odchodzą bocznice do Zakładów Ceramicznych oraz boczn. PPHU.
- Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 2 główne
dodatkowe i 1 odstawczy.
-
- Krotoszyn (Krotoschin)
- Stacja 2 klasy usytuowana na 63,959 km linii
Oleśnica – Chojnice, 2,324 km linii Durzyn - Krotoszyn i
0,594 km linii Krotoszyn - Osusz położona na wysokości 130 m npm.
- Stacja posiadała budynek dworca, magazyn, wc, wieżę
wodną parowozownię, budynki warsztatowe. 2 nastawnie "Kr" i
"Kr1", 2 perony, dużą rampę boczno-czołową i plac ładunkowy.
- Układ torowy to: tory główne zasadnicze, 4 główne
dodatkowe, 15 bocznych w tym ładunkowe, postojowe dla składów i
odstawcze.
-
- Osusz (Theresienstein)
- Posterunek odgałęźny z mijanką usytuowany na 167,732 km
linii Łódź Kaliska - Forst oraz 2,966 km linii Krotoszyn - Osusz
położony na wysokości 121 m npm. Jest tam nastawnia Os.
-
- Dzierżanów Wlkp. (Dzierzanow, Derschenau, Dzierżanów)
- Stacja 4 klasy usytuowana na 171,104 km linii Łódź Kaliska - Forst
położona na wysokości 112 m npm.
- Stacja miała budynek dworca z nastawnią D,
nastawnię D1, 2 perony, wc i plac ładunkowy.
- Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 1 główny
dodatkowy i 1 ładunkowy.
- W latach 90-tych zdegradowana do przystanku.
-
- Kuklinów (Friedrichswert, Kuklinów, Küchelnau)
- Stacja 4 klasy usytuowana na 173,671 km linii Łódź Kaliska - Forst
położona na wysokości 111 m npm.
- Stacja miała budynek dworca z nastawnią Ku,
nastawnię Ku1, 3 perony, rampa boczno-czołowa, wc i plac
ładunkowy.
- Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 2 główne
dodatkowe i 1 ładunkowy.
- W latach 90-tych zdegradowana do przystanku.
-
- Kobylin (Koppelstädt)
- Stacja węzłowa 3 klasy usytuowana na
180,268 km linii Łódź Kal. - Forst oraz 0,00 km linii Kobylin -
Legnica Płn. położona na wysokości 106 m npm.
- Jest tam budynek dworca z magazynem, magazyn, garaż
drezyn, wieża wodna, wc, 2 nastawnie Kb i Kb1, 3
perony, rampa boczno-czołowa, skrajnik i droga ładunkowa.
- Układ torowy to: 3 tory główne zasadnicze, 32 główne
dodatkowe (obecnie zlikwidowane), 1 odstawczy, 3 ładunkowe. Była
tam też bocznica
-
- Czeluścin (Czeluścin, Deutschrode)
- Stacja 4 klasy usytuowana na 184,561 km linii Łódź Kaliska - Forst
położona na wysokości 112 m npm.
- Stacja miała budynek dworca z nastawnią Cl,
nastawnię Cl1, 2 perony, wc i plac ładunkowy.
- Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 1 główny
dodatkowy i 1 ładunkowy.
- W latach 90-tych zdegradowana do przystanku.
-
- Pępowo (Pempowo, Waldeneck)
- Stacja 4 klasy usytuowana na 188,207 km linii Łódź Kaliska - Forst
położona na wysokości 116 m npm.
- Stacja miała budynek dworca z magazynem i nastawnią Pe,
nastawnię Pe1, 3 perony, rampę boczno-czołową przy
magazynie, wc i plac ładunkowy.
- Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 2 główne
dodatkowe i 1 ładunkowy.
-
- Włostowo (Włostów, Klein Wlostowo, Goldgrund)
- Stacja 4 klasy usytuowana na 194,496 km linii Łódź Kaliska - Forst
położona na wysokości 115 m npm.
- Stacja miała budynek dworca z nastawnią Wł,
nastawnię Wł1, 2 perony, wc, rampa boczno-czołowa i
plac ładunkowy.
- Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 2 główne
dodatkowe i 1 ładunkowy.
- W latach 90-tych zdegradowana do przystanku.
-
- Krobia (Kroeben, Kröben)
- Stacja 4 klasy usytuowana na 198,288 km linii Łódź Kaliska - Forst
oraz 14,857 km linii Miejska Górka - Kościan
- położona na wysokości 112 m npm.
- Stacja miała budynek dworca z magazynem, 2 nastawnie Kr i
Kr1, 4 perony, rampa boczno-czołowa i plac
ładunkowy.
- Układ torowy to: 4 tory główne zasadnicze, 1 główny
dodatkowy i 2 ładunkowe.
-
- Korzec (Karzec, Kartzen)
- Stacja 4 klasy usytuowana na 202,979 km linii Łódź Kaliska - Forst
oraz 20,05 km linii Domachowo - Korzec położona na wysokości 96 m npm.
- Stacja miała budynek dworca z nastawnią Kc,
nastawnię Kc1, 3 perony, wieżę wodną, wc i plac
ładunkowy.
- W latach 70-tych zdegradowana do przystanku.
-
- Dzięczyn (Dzientschin, Dzięczyn, Fürstenfelde)
- Przystanek i posterunek odstępowy usytuowany na 206,445 km linii Łódź Kaliska - Forst
położona na wysokości 92 m npm.
- Był tam budynek dworca, wc, budynek mieszkalny, semafory i 2
perony.
-
- Poniec (Poniec, Punitz)
- Stacja 4 klasy usytuowana na 209,672 km linii Łódź Kaliska - Forst
położona na wysokości 89 m npm.
- Stacja miała budynek dworca z magazynem i nastawnią Pn
(w kolejnych latach w osobnym budynku), nastawnia Pn1, 3 perony, rampa boczno-czołowa i plac
ładunkowy.
- Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 2 główne
dodatkowe i 1 ładunkowy.
-
- Pawłowice (Pawłowice, Pawlowitz, Paulshuben)
- Stacja 4 klasy usytuowana na 217,27 km linii Łódź Kaliska - Forst
położona na wysokości 100 m npm.
- Stacja miała budynek dworca z magazynem, 2 nastawnie Pw i
Pw1, 3 perony (obecnie 2), rampa boczno-czołowa i plac
ładunkowy.
- Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 2 główne
dodatkowe i 2 ładunkowe.
-
- Kąkolewo (Kankel)
- Stacja 4 klasy usytuowana na 223,994 km linii Łódź Kaliska - Forst58,638
km oraz linii Jarocin - Kąkolewo położona na wysokości
111 m npm.
- Stacja miała budynek dworca, 2 nastawnie Ko i Ko1, 4 perony, wc i rampę boczno-czołową.
- Układ torowy to: 3 tory główne zasadnicze, 2 główne
dodatkowe, 2 ładunkowe.
-
- Leszno Grzybowo (Grune, Granowo Leszcz., Grzybowo Pozn.)
- Dawniej stacja towarowa obecnie przystanek z ładownią i
podg. usytuowany na 229,12 km linii Łódź Kaliska - Forst
- położony na wysokości 105 m npm.
- Jest tam budynek dworca , nastawnia Gw, 2 perony,
hala maszyn torowych, garaż drezyn i plac
ładunkowy.
- Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 12
dodatkowych.
-
- Leszno Ls8 (Lissa Lnt, Leszno LoG)
- Posterunek odgałęźny usytuowany na 232,85 km linii Łódź
Kaliska - Forst położony na wysokości 109 m npm.
- LOG w 2004 roku przemianowany na nastawnię Ls8.
W 2008 roku zamknięty.
-
- Leszno (Lissa)
- Stacja węzłowa 1 klasy usytuowana na
235,868 km linii Łódź Kaliska - Forst oraz
95,798 km linii Wrocław - Poznań, początkowa dla linii do
Wolsztyna połażona na wysokości
96 m npm. Przed 1922 rokiem była też stacją końcową (59,8 km)
dla linii Krzelów - Leszno.
- .Stacja posiada budynek dworca między
peronami, magazyn towarowy i specjalne, rampy boczno-czołowe, 3
perony z przejściem podziemnym, place ładunkowe, lokomotywownię
wachlarzową o 22 wjazdach (dodatkowo 2 obrotnice), 9 nastawni (Ls,
Ls1, Ls2, Ls3, Ls4, Ls5, Ls6, Ls7 oraz Ls11 (obecnie czynne
tylko Ls,Ls1,Ls2, Ls5) i warsztaty wagonowe. Obecnie dużą ilość
torów zlikwidowano - budując duży plac ładunkowy oraz budynki do
obrządzania składów EZT oraz tory postojowe dla nich. Od stacji
odchodzi kilka bocznic.
-
- Lasocice (Lasswitz)
- Stacja 4 klasy usytuowana na
242,796 km linii Łódź Kaliska - Forst połażona
na wysokości 87 m npm.
- Stacja ma; budynek dworca z nastawnią
La, wc, magazyn, nastawnię La1, 2 perony z 3
krawędziami, oraz sygnalizację kształtową.
- W 2014 roku zmieniono semafory na
świetlne oraz przeniesiono nast. La do budynku
zlikwidowanej La1.
- Układ torowy to: 2 tory główne
zasadnicze, 2 główne dodatkowe oraz 3 towarowe do obsługi
bocznic.
- Od stacji odchodzą 2 bocznice - do PZZ
i do SPC.
-
- Wschowa (Fraustadt)
- Stacja węzłowa 2 klasy usytuowana na 254,751 km
linii Łódź Kaliska - Forst oraz 00,000 km linii
Wschowa - Lipinka Głogowska połażona na wysokości 90 m npm. Po
zamknięciu linii do Lipinki Głog. w roku 1991 utraciła status
stacji węzłowej.
- W okresie międzywojennym stacja graniczna po stronie
niemieckiej. Od stacji odchodziła bocznica do cukrowni.
- Stacja miała budynek dworca z nastawnią Wh, 2
nastawnie Wh1 i Wh2, magazyn towarowy,
lokomotywownię, rampę, 2
perony z 3 krawędziami.
- Na stacji są semafory kształtowe. Układ torowy to: 2 tory
główne zasadnicze, 3 główne dodatkowe, 4 boczne w tym ładunkowe.
-
- Stare Drzewce (Driebitz)
- Stacja 3 klasy usytuowana na
263,325 km linii Łódź Kaliska - Forst połażona na wysokości
94 m npm.
- Stacja miała budynek dworca, wc, budynek gospodarczy,
magazyn, 2 nastawnie "SD" i "SD1", 2 perony, wagę
wagonową, plac ładunkowy i rampę boczno-czołową. Układ torowy
to: 2 tory główne zasadnicze, 1 główny dodatkowy i 2 ładunkowe.
-
- Głogów Gaj (Stadtforst)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 269,000 km linii Łódź Kaliska -
Forst połażona na wysokości
85 m npm.
- Uruchomiona
specjalnie dla Hermana Goeringa przyjeżdżającego na polowania.
Był tam budynek dworca i 2 zadaszone perony.
-
- Głogówko (Glogischdorf, Głogówek)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 271,551 km
linii Łódź Kaliska - Forst połażona na wysokości 77 m npm.
- Był tam budynek dworca z
magazynem, wc, 2 perony, plac ładunkowy, rampa boczno-czołowa i
waga wagonowa.
- Układ torowy to: 2 tory
główne zasadnicze i ładunkowy.
-
- Grodziec Mały
(Klein Gräditz, Niederfeld)
- Stacja węzłowa 4 klasy usytuowana na 277,195 km linii Łódź Kaliska -
Forst, 0,000 ( km linii Grodziec Mały - Kolsko połażona na wysokości
72 m npm. Stacja posiadała budynek dworca z magazynem,
wc, centralną nastawnię usytuowaną między rozgałęzieniem linii,
peron 2 krawędziowy dla linii 305 i dwa perony dla linii 14,
rampę boczno-czołową i plac ładunkowy. Na linii 14 były po 2
semafory wjazdowe i wyjazdowe. Na linii 305 po 2 semafory
wyjazdowe i semafor wjazdowy od strony Lipinki Głog. Stacja zdegradowana do przystanku. Układ
torowy to: 2 tory główne dla linii 14, a dla linii 305 - 1 tor
główny 1 główny dodatkowy i 1 ładunkowy.
- Po zamknięciu linii do Kolska w 2000 roku
utraciła status stacji węzłowej.
-
- Odrzycko (Oderstrand)
- Podg usytuowany na 278,900
(44,30) km linii Łódź Kaliska - Forst, 50,028 km
linii Bojanowo - Odrzycko połażony na wysokości 73 m npm. Podg miał budynek nastawni.
Uruchomiony 01.07.1906 roku, zamknięty 26.12.1996, a
zlikwidowany 11.11.2000 roku.
-
- Głogów (Glogau)
- Stacja węzłowa 1 klasy usytuowana na 280,509 km linii Łódź Kaliska -
Forst, 99,095 km
linii Wrocław Gł. - Szczecin Gł. połażona na wysokości 77 m npm.Początki
kolei głogowskie] sięgają 1 poł. XIX w. W 1843r. zawiązano
spółkę akcyjną, Głogowskie Towarzystwo Kolejowe, celem budowy
połączenia kolejowego z linią Wrocław - Berlin. W niedługim
czasie, bo już w 1846r. otwarto pierwszą trasę kolejową z
Głogowa do Żagania, w 1858r. do Leszna, a w 13 lat później do
Legnicy i Zielonej Góry. Stary dworzec znajdował się w miejscu
dzisiejszego II peronu. Obecny budynek dworca powstał w 1935r.
Zniszczony w czasie II wojny światowej, został po 1945r.
odbudowany, zachowując przedwojenną sylwetkę.
- Stacja miała budynek dworca,
4 perony, magazyn, budynki służbowe, lokomotywownię, wieżę
wodną, 2 rampy boczno-czołowe, dużą rampę boczną, 3 place
ładunkowe wagę wagonową i wozową i 5 nastawni. Układ torowy to: grupa 9
torów (w tym 7 głównych) przy peronach, grupa 12 torów ( w tym 4
główne) towarowych na kierunek Wrocław, grupa 19 torów ( w tym
10 głównych) na kierunek Nowa Sól, grupa 10 torów ( w tym 6
głównych) na kierunek Żagań, grupa torów postojowych,
trakcyjnych i ładunkowych. Od stacji odchodzą bocznice
(do portu, do magazynów zbożowych, bocznica PZGS, Fabryki Domów,
MEL, ZW, WTEH). W ostatnich latach w ramach
modernizacji stacji zlikwidowano lokomotywownię, kilka nastawni
i niektóre tory.
-
- Żukowice
(Herrndorf)
- Przystanek usytuowany na 287,240 km linii Łódź Kaliska -
Forst połażony na wysokości
94 m npm.
- Był tam budynek dworca i 2
perony. Po 1945 roku pozostał tylko 1 tor główny i 1 peron.
-
- Nielubia
(Nilbau, Nielub)
- Stacja 4 klasy usytuowana na 291,157 km linii Łódź Kaliska -
Forst połażona na wysokości
127 m npm.
- Stacja miała budynek dworca z
magazynem, wc, 2 perony, plac ładunkowy i rampę boczno-czołową.
- Układ torowy to: 2 (obecnie
1) tory główne zasadnicze i ładunkowy. Od stacji odchodziła
bocznica do placu rozładunkowego.
- Po 1945 roku wykazywana jako
przystanek.
-
- Kłobuczyn
(Klopschen, Kłobuczyna)
- Stacja 2 klasy usytuowana na 295,385 km linii Łódź Kaliska -
Forst połażona na wysokości
151 m npm.
- Stacja posiadała budynek
dworca, wc, magazyn podręczny i towarowy, budynek służby
drogowej, wieże wodną, 2 żurawie do nawadniania parowozów, 2
nastawnie "Kn" i "Kn1", 2 perony, plac ładunkowy,
rampę boczno-czołową, wagę wagonową i skrajnik.
- Układ torowy to: 2 (po
1945-1) tory główne zasadnicze, 1 (po 1945 roku-2) tory główne
dodatkowe, 2 ładunkowe.
-
- Gaworzyce (Quaritz, Oberquell, Krynica Głog.)
- Stacja 4 klasy usytuowana na 299,498 km linii Łódź Kaliska -
Forst połażona na wysokości
146 m npm.
- Stacja miała budynek dworca,
magazyn, wc, budynek gospodarczy, 2 perony, rampę
boczno-czołową, plac ładunkowy, wagę wagonową.
- Układ torowy to 2 tory główne
zasadnicze (po 1945 roku 1główny i 1 główny dodatkowy) i
ładunkowy. Po 1945 roku wykazywana jako
przystanek.
-
- Przecław Szprotawski (Ottendorf, Otyniec)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 306,415 km linii Łódź
Kaliska - Forst połażona na wysokości 133 m npm.
- Był tam budynek dworca, wc, 2
perony, droga ładunkowa, rampa boczno-czołowa i waga wagonowa.
- Tory to: 2 tory główne
zasadnicze, 1 odstawczy i ładunkowy. Po 1945 roku zlikwidowano 1
tor główny, peron i tor ładunkowy.
-
- Niegosławice (Waltersdorf, Walcerzów)
- Stacja 2 klasy usytuowana na 312,193 km linii Łódź Kaliska -
Forst, 38,37 km
linii Kożuchów - Rokitki połażona na wysokości 144 m npm.
- Stacja posiadała budynek dworca, magazyn, wc,
budynki gospodarcze, wieże wodną, lokomotywownię, nastawnię "Ng"
i "Ng1", 3 perony, rampę boczno-czołową i plac ładunkowy. Układ torowy to: 3 tory główne zasadnicze, 2
główne dodatkowe, 3 boczne, 1 ładunkowy.
- Do 1945 roku szlak Głogów - Żagań był dwu
torowy, a po 1945 roku 1 tor rozebrano.
-
- Dzikowice (Elbersdorf)
- Przystanek z
ładownią usytuowany na 318,631 km linii Łódź
Kaliska - Forst połażony na wysokości 139 m npm.
- Był tam budynek dworca, wc,
plac ładunkowy, 2 perony i rampa boczno-czołowa. Układ torowy to: 2 tory
główne zasadnicze i ładunkowy. Po 1945 roku zlikwidowano 1 tor
główny i peron.
-
- Szprotawa (Sprottau)
- Stacja węzłowa 2 klasy usytuowana na 324,000 km linii Łódź Kaliska -
Forst oraz 50,7
km linii Zielona Góra Przedmieście - Szprotawa
- połażona na wysokości
133 m npm. Stacja posiada budynek
dworca, wc, magazyn z rampą, garaż drezyn, peron wyspowy, 2
nastawnie "Sz", "Sz1", wagę wagonową, plac
ładunkowy. Układ torowy to:2 tory główne
zasadnicze (po 1945 roku 1 ), 2 główne dodatkowe (do 1945 roku
1), 7 bocznych w tym ładunkowe. Od stacji odchodzi bocznica
do stacji paliw.
-
- Sowiny
(Eulau)
- Bocznica szlakowa zakładów
metalowych usytuowana na 326,520 km linii Łódź Kaliska -
Forst połażona na wysokości
136 m npm.
-
- Bukowina Bobrzańska (Buchwald, Bukowa Szprotawska)
- Przystanek - następnie stacja
usytuowana na 331,986 km linii Łódź Kaliska -
Tuplice połażona na wysokości 128 m npm.
- Od 1900 roku stacja.
Posiadała ona budynek dworca z nastawnią "BB", nastawnię
"BB1", magazyn, wc, budynki gospodarcze, rampę
boczno-czołową, plac ładunkowy, 2 perony, wagę wagonową. Układ
torowy to: 2 tory główne zasadnicze (po 1945 roku 1), 2 główne
dodatkowe. Około 2000 roku zdegradowana do przystanku.
-
- Żagań (Sagan, Żegań)
- Stacja węzłowa 1 klasy usytuowana na 340,532 km linii Łódź Kaliska -
Forst, 139,527 km
linii Wrocław Muchobór - Guben, 104,73 km linii Jelenia Góra -
Żagań, 92,211 km linii Wolsztyn - Żagań, 11,111 km linii Jankowa
Żagańska - Żagań połażona na wysokości 102 m npm.
- Stacja posiada: budynek dworca, 5 peronów, wc,
magazyn towarowy, wieże wodną, place ładunkowe z suwnicami
towarowymi, 2 rampy boczno-czołowe, 1 rampę boczną, liczne
budynki służbowe, 32 - stanowiskową lokomotywownię (od 1910 roku
zamkniętą) oraz 3 nastawnie Żg, Żg1 i Żg2.
- Układ torowy to 3 grupy torów.
- - grupa torów towarowych
"A" z
kierunku Lubska
- - grupa torów towarowych
"B" z
kierunku Żar
- - grupa torów "C" przy peronach.
-
- Marszów (Marsdorf, Maryszewice)
- Stacja 4 klasy usytuowana na 348,40 km linii Łódź Kaliska -
Forst połażona na wysokości
139 m npm.
- Stacja miała budynek dworca i 2 perony.
-
- Żary (Sorau)
- Stacja węzłowa 1 klasy usytuowana na
353,370 km linii Łódź Kaliska - Forst, 102,407 km
linii Miłkowice - Jasień,
- 53,326 km linii Zielona Góra - Żary połażona na wysokości 157 m npm.
Stacja ma: budynek dworca między
peronami, 5 peronów (1, 2, 3, 4, i 2a), 5 nastawni (Ża, Ża1,
Ża2, Ża3, Ża4), 2 rampy boczno-czołowe, 2 rampy boczne, 2
place ładunkowe z suwnicami, magazyn towarowy, 3 stanowiskową
lokomotywownię wachlarzową i 8 stanowiskową lokomotywownię
wachlarzową. Od stacji odchodziły bocznice do "Kronopolu" i "Budopexu".
-
- Sieniawa Żarska (Schnöwalde)
- Stacja węzłowa 3 klasy usytuowana na
358,65 km linii Łódź Kaliska - Forst, 107,687 km
linii Miłkowice - Jasień połażona na wysokości 154 m npm.
Był tam: budynek dworca z nastawnią SZ, magazyn, 3 perony, plac ładunkowy, magazyn. Oprócz 4 torów głównych był tam tor
ładunkowy. Od stacji odchodziła bocznica. Po zamknięciu linii do
Jasienia zdegradowana do pdzystanku.
-
- Lipinki Łużyckie (Linderode)
- Stacja 3 klasy usytuowana na 362,64 km linii Łódź Kaliska -
Forst połażona na wysokości
146 m npm.
- Stacja miała budynek dworca z
magazynem i nastawnią Li , 2 perony i droga
ładunkowa. Stacja miała 2 tory główne i 1 ładunkowy.
-
- Tuplice Dębinka
(Eichenrode)
- Stacja 3 klasy usytuowana na 369,82 km linii Łódź Kaliska -
Forst połażona na wysokości
141 m npm.
- Stacja miała budynek dworca z
magazynem, nastawnie Db i Db1, 2 perony i droga
ładunkowa i rampę boczno-czołową.
- Stacja miała 2 tory główne, 2
dodatkowe i 1 ładunkowy.
-
- Tuplice (Tuplitz)
- Stacja węzłowa 2 klasy usytuowana na
374,85 km linii Łódź Kaliska - Forst, 56,772 km
linii Stary Raduszec -Bad Muskau połażona na wysokości 123 m npm.
Stacja miała budynek dworca, budynek
małego dworca, 2 nastawnie Tp, Tp1, 2 stanowiskowa
parowozownia i wbudowana w nią wieża wodna, 1 stanowiskowy
warsztat parowozów, 5 peronów z przejściem podziemnym (1, 2, 3,
4, 1a), magazyn, rampa boczno-czołowa i plac ładunkowy. Układ torowy to: 1 tor główny
zasadniczy, 2 główne dodatkowe, 4 boczne. Tory linii Stary
Raduszec - Bad Muskau jak i tory przy peronach 1, 2 i 1a oraz do
lokomotywowni obecnie zlikwidowane.
-
- Myszków (Gross Bademeusel)
- Stacja Techniczna 4 klasy usytuowana
na 383,42 km linii Łódź Kaliska - Forst
połażona na wysokości 88 m npm.
- Powstała w celu obsługi Zakładów
zbrojeniowych w pobliskim Brożku.
-
- Zasieki
- Końcowy przystanek po polskiej stronie
usytuowany na 388,60 km linii Łódź
Kaliska - Forst połażony na wysokości 79 m npm.
- Był tam budynek dworca i 1 peron.
Stacja miała 1 tor główny i 1 oblotowy w późniejszych latach
przedłużony do Forst.
|