- Elementy czynne,
zamknięte,
zlikwidowane.
- St. - stacja, Sth - St. handlowa, StT. - St. Techniczna
(towarowa), Po - przystanek, Poł - przystanek z ładownią, Ł -
ładownia, m - mijanka,
- Podg - post. odgał., Pe - post. odst., Pb -
post. boczn.
*1
Podg łącznika od stacji
Bolesławiec Wsch. i St. Bolesławiec
*2
Bocznica szlakowa ZKSM
*4
Od stacji Trzebień
odchodziły 3 bocznice. Na zachód do zakł. mas bitum. i
odlewni, na północ do byłej radzieckiej bazy wojskowej (lata
1945-80), i na wschód do wojskowych składów paliwa i
amunicji.
Więcej można przeczytać:
"Bolesławiec Wsch. - Trzebień" Świat
Kolei 5/2004 str.38-39
- Bolesławiec Wsch.
(Bunzlau Kleinbahnhof)
- Stacja wybudowana 20.12.1913 roku usytuowana na 24,726 km linii Nowa Wieś Grodziska - Bolesławiec Wschodni i
początkowa linii Bolesławiec Wsch. - Modła położona na wysokości
256 m npm.
- Był tam budynek dworca z magazynem, nastawnią
i rampą, parowozownia z wieżą wodną, wc, budynki gospodarcze,
peron, plac ładunkowy z rampą boczną i wagą wozową. Na stacji było zaplecze techniczne obu
lokalnych kolejek. Stacja obsługiwała bocznicami dwa zakłady
oraz ciepłownię. Układ torowy to: 2 tory główne przy peronie,
2 oblotowe, 3-4 ładunkowe i kilka trakcyjnych.
- Bolesławiec Bc1
(...)
- Posterunek odgałęźny usytuowany na 1,073 km
linii Bolesławiec Wschodni - Modła i 1,216 km łącznicy do
Bolesławca położony na wysokości 195 m npm. Odgałęziała się tam łącznica do Bolesławca.
Po 1945 wybudowano tam budynek nastawni. Obecnie rozjazdy
sterowane są ze stacji Bolesławiec a budynek nastawni
zdewastowany.
- Bolesławiec ZKSM
(...)
- Bocznica szlakowa wybudowana po 1945 roku
usytuowana na 3,310 km linii Bolesławiec Wschodni - Modła.
- Chociszowice (Neu Schönfeld, Chościszowice)
- Przystanek z ładownią wybudowany 20.12.1913 roku usytuowany
na 3,400 km linii Bolesławiec Wschodni - Modła położony na
wysokości 195 m npm. Był tam budynek dworca, wc, peron i nieduży
plac ładunkowy. Stacja posiadała 2 tory.
- Wizów (...)
- Posterunek odgałęźny bocznica zakładów
chemicznych usytuowany na4,441 km linii Bolesławiec Wschodni -
Modła położony na wysokości 195 m npm. Jest tam nastawnia "Wizów. Odgałęzia
się tam łącznica do stacji "Huta Wizów".
- Kraśnik Dolny (Nieder Schönfeld, Polanisz)
- Przystanek z ładownią wybudowany 20.12.1913 roku usytuowany
na 5,416 km linii Bolesławiec Wschodni - Modła położony na
wysokości 178 m npm. Był tam budynek dworca, wc, peron i nieduży
plac ładunkowy. Stacja posiadała 2 tory.
- Dąbrowica Bolesławiecka (Eichberg, Dębica Bolesławiecka)
- Przystanek z ładownią wybudowany 20.12.1913 roku usytuowany
na 7,998 km linii Bolesławiec Wschodni - Modła położony na
wysokości 172m npm. Był tam budynek dworca, wc, peron i nieduży
plac ładunkowy. Stacja posiadała 2 tory.
- Golnice
(Groß Gollnisch,
Golincz)
- Przystanek z ładownią wybudowany 20.12.1913 roku usytuowany
na 11,185 km linii Bolesławiec Wschodni - Modła położony na
wysokości 171 m npm. Był tam budynek dworca, wc, peron i nieduży
plac ładunkowy. Stacja posiadała 2 tory.
- Trzebień
(Kittlitztreben, Kietliczów )
- Stacja wybudowana 20.12.1913 roku usytuowana
na 14,438 km linii Bolesławiec Wschodni - Modła położona na
wysokości 164 m npm.
- Był tam budynek dworca z magazynem, wc,
peron i nieduży plac ładunkowy. Stacja posiadała 3 tory.
- Od stacji odchodziły bocznice do huty oraz
obozu pracy (późniejsze koszary radzieckie) oraz magazynów paliw.
- Kaczmarka
(Kretschamberg, Chosłowice)
- Przystanek z ładownią wybudowany 20.12.1913 roku
usytuowany na 19,468 km linii Bolesławiec Wschodni - Modła
położona na wysokości 161 m npm. Był tam nieduży budynek dworca i peron.
Przystanek posiadał 2 tory. Po 1945 roku od przystanku
odchodziła bocznica do pobliskich magazynów amunicji armii
radzieckiej.
- Borówki (Waldmühlhäuser, Borzeniec)
- Przystanek z ładownią wybudowany 20.12.1913 roku
usytuowany na 23,420 km linii Bolesławiec Wschodni - Modła
położona na wysokości 162 m npm. Był tam nieduży budynek dworca, wc, plac
ładunkowy i peron. Przystanek posiadał 2 tory.
- Grodzanowiec
(Greulich)
- Przystanek z ładownią wybudowany 20.12.1913 roku
usytuowany na 26,034 km linii Bolesławiec Wschodni - Modła
położona na wysokości 160 m npm. Był tam nieduży budynek dworca i peron.
Stacja posiadała 2 tory. Od przystanku odchodziła bocznica do
huty żelaza.
- Gromadka
(Gremsdorf, Gromadczzn)
- Stacja wybudowana 20.12.1913 roku usytuowana
na 26,889 km linii Bolesławiec Wschodni - Modła położona na
wysokości 147 m npm.
- Był tam budynek dworca z magazynem, wc,
peron, lokomotywownia, i nieduży plac ładunkowy. Stacja posiadała 3 tory.
- Od stacji odchodziła bocznica do huty szkła.
Stacja była zapleczem technicznym dla linii.
- Modła Wieś (Modlau Dorf)
- Przystanek wybudowany 20.12.1913 roku
usytuowany na 29,256 km linii Bolesławiec Wschodni - Modła
położona na wysokości 145 m npm.
- Był tam nieduży budynek dworca i peron. Po
1945 roku zlikwidowany.
-
- Modła
(Modlau Kleinbahnhof)
- Stacja węzłowa 3 kl. oddana 15.05.1875
roku usytuowana na 96,043
(233,53)
km linii Wrocław Muchobór -
Guben
-
i 31,45 km linii
Bolesławiec Wsch. - Modła
położona na wysokości 145 m npm.
- Stacja posiadała:
budynek dworca z nastawnią Md, wc, budynki gospodarcze,
nastawnię wykon. Md1, rampę boczno-czołową, plac
ładunkowy i 2 perony. Układ torowy to: 2
tory główne zasadnicze, 2 główne dodatkowe, 2 ładunkowe. Obok
był osobny budynek Małego Dworca linii do Bolesławca Wsch.
Dworzec ten miał peron i tor oblotowy.
|